1965 Vega nr. 1 tillverkas i mahogny.
1966 Tillverkning av 30 st. varav 25 sjösättes detta år (troligtvis) en del med dragrör gängat i båda ändar.
Endast dynastart, max 45 ah.
Kunderna fick själva välja mast i trä eller aluminium. Ingen akterpulpit,
Koppartank i styrbords sittbrunsbänk.
1967 Guleloxerad aluminiummast med popnitad travarskena för storsegel.
1968 Mantågshöjden ökas till 500 mm? Dubbla mantåg 600 mm?
1969 Förpulpit med urtag?
1970 Bensinmotor O-22.
1971 Inget nytt.
1972 Man kunde välja mellan bensinmotor O-22 eller diesel MD 6 med 10 hk. Vegor med nr mellan ca.1200 och 1600. Dynastart med eget batteri med max 45 ah. Torrt avgasrör. Växelströmsgenerator med eget batteri för förbrukning. Plasttank i kölen för MD 6A.
1973 Inget nytt.
1974 Silvereloxerad mast, Travarränna i masten? Vått avgassystem.
1975 10 % av skroven tillverkas i England.
1976 Dieselmotor MD6B 10 hk. Endast en växelströmsgenerator, startmotor på kuggkrans. Nytt avgassystem. Ett startbatteri och ett förbrukningsbatteri, båda 60ah. Från nr. 2850. Rostfri tank på 40 liter i babords sittbrunnsbänk. Tre lösa tjocka ryggkuddar på bägge sidor i salongen. Lägre hyllkant. Garderob för om toaletten har utgått. Ändrat på den utförande stora garderoben med dubbla vikdörrar.
1977 Dieselmotor MD7A 13 hk. Nytt däck med grövre halkmönster, platta sargkanter. 70 mm högre sittbrunn och pentry. Från ca. 3178 ny mast, Seldén. Ryggkuddar ersatta av två luckor på vardera sidan om salongen lika tidigare modeller.
1978 Inget nytt
1979 Inget nytt
1980 Sista tillverkningsnummer 3393. De sista båtarna såldes av konkursboet med lös inredning och utan motor.
1. Länspump i sittbrunn År?
2. Ränna i masten för travare År?
3. Avstängningsventiler till självläns År?
4. Mantågshöjd 60 mm År?
Meddela klubben om något inte stämmer eller bör kompletteras
till t.ex. Per Wasberg 08-776 07 28 eller mail p.wasberg@gmail.com